2009. március 23., hétfő

Index-es Sissi fórum



Mint ahogy alább már említettem, egy nagyon nívós és információkban gazdag topicra bukkantam néhány évvel ezelőtt Erzsébet személyével kapcsolatosan az Index portál fórumai között, címe: Sissi császárné a színházban.
A névválasztás nem igazán sikeres, hiszen egyrészt helyesen "Sisi"-ként kell írni a nevet; másrészt színházi témákhoz nincs komoly kapcsolódása a topicnak - legfeljebb néhány, a Monarchiához köthető színpadi darab szokott terítékre kerülni.
A létrehozó védelmében hadd mondjam el, hogy az Index portál éppen nem működött valami fényesen a topic létrehozásának időpontjában. (Nem először, és azóta sem utoljára...)
Az említett fórum 2004.12.28-án indult, és jelenleg (2009. március 15-i állás szerint) immár a 7344. hozzászólásnál jár. Már a létrehozás napján megérkeztek az első hozzászólók, és 2005 tavaszán a regisztrált tagoknak a száma egyre gyarapodott.
Az idő előrehaladtál a rendszeres látogatókból egy Erzsébet királynéhoz valóban komolyan értő kis csapat állt össze. A tagok nagy része már 15-20 éve foglalkozik a császárné/királyné személyével, illetve annak szűkebb környezetével. Vannak olyan tagok, akik az egész Habsburg család története iránt komoly érdeklődést mutatnak, beleértve ebbe az akkor is állandóan változó politikai okokokat, összefüggéseket - egyszóval a korabeli történelmi hátteret. Mások kifejezetten "csak" Sisi iránt érdeklődnek.
Eleinte csak megfigyelőként voltam jelen e lelkes kis csapat életében, sokáig nem regisztráltam magam. Mikor ráakadtam a topicra, eleinte csak jóindulatúan legyintettem, hogy ugyan már, miféle új információkkal szolgálhatnának nekem, régi Erzsébet-rajongónak. 1990 óta gyűjtöm a királynéval kapcsolatos információkat, könyveket, dokumentumokat. De ahogy az egy éves fenállás alatt született hozzászólásokat visszaolvastam, megváltozott a véleményem. Egyre több új információval gazdagodtam. Rengeteg olyan könyvről, filmről olvastam itt, amelyekről korábban még csak nem is hallottam. Sosem látott fényképekre bukkantam. Olyan internetes weboldalak linkjeit helyezték el a topicban, amelyekkel szintén nem találkoztam addig még.
Az évek során aztán nem csak laikusok, de a Habsburg családdal komolyan, kutatói szinten foglalkozó személyek is megjelentek a hozzászólok között. Ilyen például Szabó Margit is, a hivatalosan is bejegyzett Sisi Baráti Kör titkára is. A hölgy jó néhány évig dolgozott különféle sajtóorgánumoknál, majd éveken keresztül a Gödöllői Királyi Kastély alkalmazásában állott, mint sajtószóvívő. Munkája alatt még alaposabban megismerhette kedvenc érdeklődési körét: a Habsburgok mindennapjait. E témában 4-5 könyvvel büszkélkedhet már, melyek mindegyik alapos, valós tényeken nyugvó munkának tekinthető.
Tudomásom szerint ez az Indexes topic volt az első Erzsébettel kapcsolatosan összeverbuválódott internetes közösség, akik személyes találkozót is szerveztek, és szerveznek (szervezünk) mind a mai napig belföldre és külföldre egyaránt.


Csapatunk az iwiw-en is regisztrált, ami segíti az új tagok velünk való megismerkedését, közelebb kerülését.

Nincsenek megjegyzések: